Jazyk sem...jazyk tam...co s tím jenom udelinQám

23. ledna 2011 v 15:49 | agrrr |  Témata týdne a jiné projekty

Tak si tak pročítám témata týdne, výtvory blogerů a zjišťuji, že se to tu víceméně opět dělí na dva tábory (spíše více… mnohem více, než méně)… a ani jeden se mi nelíbí.



Jeden tábor a kupodivu ten početnější, ale už ne-kupodivu růžovější (omlouvám se, předsudky nesnáším, ale je to tak), by češtinu zrušil. Považují ji a příliš těžkou, nehezkou a málo světovou…
Druhý tábor svůj mateřský jazyk nesmírně brání, ovšem už za takovou cenu, že kdokoliv, kdo píše chyby je blbec, málo čte a mělo by se mu zakázat zveřejňovat.

Tak pro vás vy chytrolíni!

1.       Angličtina je rodný jazyk Angličanů - nikoliv náš. Je to dost primitivní jazyk a zdaleka není tak ohebný jako ten náš. Pokud ovšem upřednostňujete angličtinu před češtinou, tak prosím, máte na to plné právo. Ale nejdřív se jí naučte! Skutečně naučte a pak teprve kafrejte… Ono špatně napsané názvy rubrik z vás světáky neudělají.

(mě třeba nesmírně těší, že mluvím jedním z nejsložitějších a nejtěžších jazyků, který je zároveň považován za zvukově velmi malebný, ale to je věc názoru a chuti ;-) )

Ty vaše děsně moderní výrazy jako Cool, hustý, In, Out, atd. Jsou sice velice stylové, ale asi tak před 80-90ti lety mezi černošskou populací amerického národa…
Co z toho plyne? To že vám řeknu jedno krásné a vystihující české slovíčko. A to, že jste "BRZDY"

A ještě jednu drobnost. Když už tak prosím angličtinu, popřípadě americkou angličtinu, nikoliv však sprzněnou a gramaticky úplně blbou engoogleštinu popřípadě čenglištinu…


2.       To že někdo píše chyby, neznamená, že nečte, nebo že se neučil. Jsou různé druhy dys(libovolně doplňte) a každá "funguje" jinak. Někdo si nepamatuje, někdo nevidí, někdo nepozná…
Z vlastní zkušenosti vím, že když někdo má cit pro i/y či pro čárky a celkově interpunkci, neznamená, že má cit i pro literární část. I čtyřkař a pětkař může mnohem lépe pochopit obsah díla než jedničkář. Ono někdy těm jedničkářům může (dost často) chybět přirozená inteligence. O čemž vypovídají i blogy, kdy se text sice dobře čte, věty jsou v pořádku a celkově je to bez chyb… ale chybí tomu myšlenka. Nemá to vůbec žádnou šťávu, je to bez obsahu.

Dyslektika upozorněním na chybu většinou neurazíte. Naopak, sám s tím bojuje a pokud to uděláte slušnou formou, bude za to rád… Ale asi těžko vám poděkuje, když mu napíšete jakej je debil a ať radši nic nezveřejňuje, že je vám z toho na blití…

Takže pro obě skupiny: nejdřív trochu přemýšlejte a pak se projevujte… nejen psaný projev ale i myšlenky nám dělají vizitku.


…Tak a teď když jsem se vyvztekala, můžeme pokračovat…


Co si myslím o českém jazyku já sama osobně?

Svého mateřského jazyka bychom si měli vážit. A to ať už máme slabost pro jakýkoliv jiný. Vždyť pokud si ho nebudeme vážit sami, jak náš jazyk budou moct respektovat ostatní? Jak nás pak mají mít v úctě, když si nevážíme vlastního jazyka?

Když ho nebudeme udržovat. Zanikne. Budeme národem bez minulosti, protože nebude nikdo, kdo by přečetl heroické knihy psané českým jazykem.

Já vím, je to trochu extrém… ale když se nad tím zamyslíte a vezmete v úvahu, jak to jde s inteligencí v České republice dolů. Jak si vychováváme generaci mentálně degradovaných a komercí vychovaných jedinců, co mají problém se samostatným uvažováním, nerespektují nic kromě vlastní potřeby a přemýšlí peněženkou svých rodičů…. Tak zánik nejen českého jazyka, ale celé naší kultury až tak daleko od pravdy není. Co myslíte?

Navíc, abychom pak nezjistili, že jako Češi neovládající český jazyk, jsme ve skutečnosti strašně Out. To víte, čeština přichází do kurzu. ;-)





A na závěr, zkusíte si jazykolam? :-D
"Naolejuješ, či nenaolejuješ Julii? Nenaolejuješ-li julii ty, naolejuji Julii já."




Váš Český rodilý mluvčí
agrrr
 


Komentáře

1 shelynka shelynka | Web | 23. ledna 2011 v 15:59 | Reagovat

Čauky krááásny blog..a fakt dobrej...jukni se ke me ???..jo a super článek

2 Sasanka Sasanka | Web | 23. ledna 2011 v 16:05 | Reagovat

kupodivu jsem zjistila, že ačkoliv jsem normálně zářným příkladem člověka ze škatulky (snadno zařaditelný, naprosto typický a ničím vyjímečný jedinec - zkrátka zaškatulkovaný), nepatřím ani do jedné z těch skupin. Což mi dělá radost. Já sama jsem mám podobný názor jako ty, vadí mi lidi, co pořád tvrdí, že učit se češtinu je zbytečný, že bychom měli všichni mluvit anglicky - ale anglicky neumí XD příjde mi to dost vtipné XD

3 Mňoukla & vymňoukla Mňoukla & vymňoukla | Web | 23. ledna 2011 v 16:08 | Reagovat

Výborný článek. Je pravda, že každý má nějaké problémy a když je to ten, že neumí napsat správně i/ýčko, tak ti opravdu neznamená, že je debil. Na druhou stranu, kdo naoíše babYčka taky asi nebude stokrát inteligentní. Tak vás jen žádám. Používejte svůj rodný jazyk, mějte ho rádi, ale nenadávejte lidem, kteří ho neovládají.

4 Mňoukla & vymňoukla Mňoukla & vymňoukla | Web | 23. ledna 2011 v 16:09 | Reagovat

Můj předchozí komentář jen naznačuje to, že překlepy jsou časté. Osobně si nemyslím, že jsem kvůli tomu debil, ale přiznávám, že jsem divná.

5 domminyka domminyka | Web | 23. ledna 2011 v 16:16 | Reagovat

No..líp bych to snad ani neřekla :)

6 davidbachmann davidbachmann | E-mail | Web | 23. ledna 2011 v 16:32 | Reagovat

Pěknej článek Souhlasím a nejvíc s tímhle:

Já vím, je to trochu extrém… ale když se nad tím zamyslíte a vezmete v úvahu, jak to jde s inteligencí v České republice dolů. Jak si vychováváme generaci mentálně degradovaných a komercí vychovaných jedinců, co mají problém se samostatným uvažováním, nerespektují nic kromě vlastní potřeby a přemýšlí peněženkou svých rodičů…. Tak zánik nejen českého jazyka, ale celé naší kultury až tak daleko od pravdy není. Co myslíte?

NO, A TO TIHLE PITOMCI BUDOU MÍT VOLEBNÍ PRÁVO! Není demokracie nesmysl?

7 agrrr agrrr | Web | 23. ledna 2011 v 16:34 | Reagovat

[6]: je! já jsem pro diktaturu.... tvrdou diktaturu. Představovala bych si to asi jako..pan Prattchet. Však už takový paskvil jako město Ankh-Morpork jsme...

8 asara-kuchiki asara-kuchiki | 23. ledna 2011 v 16:35 | Reagovat

Hezkýýý :D A hle prosímtě jo já vím je to trapné nemám ráda reklamy ..ale mohl/a bys tady hlasovat pro oblačnou ?? http://naruto-online.blog.cz/1101/oblacna-vs-kamenna#comment86127311 ...Jestli budeš mít čas budu ráda když hlásneš :))

9 Arcana Arcana | Web | 23. ledna 2011 v 17:30 | Reagovat

Plně souhlasím, ve všech bodech. Třeba to video které je na konci, podobné dávali ve zprávách už doslova před lety, byla jsem ještě malý špunt :-D
Byli to tedy Asiaté a pamatuju se, že se hrozně smáli u slova ,,mikina" :-)

Taky jsem ráda, že jsem hrdá na svůj jazyk a přitom když někde vidím špatné i/y, tak se z toho neposeru. Taky jsme nejtěžší gramatika světa, kdo píše zcela bezchybně? :-D ;-)

Nechápu posedlost amerikanismy. Vždyť čeština je tak překrásný jazyk

10 edithhola edithhola | E-mail | Web | 23. ledna 2011 v 17:41 | Reagovat

Malkiel taky věští zánik a píše podobně o tom, že jsme národ bez elity. Moc s tím nesouhlasím. Napsala jsem to i jemu. On to měl ještě více vyhrocené a skoro populistické :-) Stejně jako jemu i Tobě píšu, že čeština není jazyk mrtvý, je jazykem, který se vyvíjí. Občas něco prijme, občas ne. Že to puberťáci přehánejí? Ale čas jim to jejich prznění prověří. Mě osobně více vadí prznění písemného projevu. A nemyslím tím hrubky :-) Každopádně tvůj článek je dobrý. Ze všech úhlů probráno, budeš v mém žebříčku k TT :-)

11 davidbachmann davidbachmann | E-mail | Web | 23. ledna 2011 v 18:26 | Reagovat

[10]: No, jestli s něčím souhlasím, pak s tvrzením, že jsme národ bez elity. V této zemi se tradičně nadprůměrní lidé trestali, nutili k emigraci nebo nějak zdiskreditovali a upadli v zapomnění. Masmédia milují pitomce, takže chytrého není nikde slyšet. Jsou výjimky, ale je jich mnohem méně, než pověstného šafránu.

12 edithhola edithhola | E-mail | Web | 23. ledna 2011 v 18:45 | Reagovat

[11]: Jasně historie s elitou zamávala. S tím souhlasím. V komerčních médiích je nenajdeme a mezi politiky jich moc není. Ale to by byl článek k elitě:-)

13 Arcana Arcana | Web | 23. ledna 2011 v 19:58 | Reagovat

Jsme konzumní společnost, vedená hlavně k tomu nakoupit i to co nepotřebujeme, protože na tom stojí ekonomika. Podotýkám, že nejen naše, tohle je neduh všech moderních společností (urážka těch ostatních ani ničeho jiného se v tom neskrývá).
Už od plenek a zejména ve škole jsme vychováváni k tomu, být konzumní a nevyčnívat z davu, protože stát si nechce vychovat NE-konzumenta. Způsobila by to oslabení ekonomiky tak, jak je momentálně postavená.

A s tím souvisí i jazyk, teď je moderní být ,,in" a ,,outdoor" a pokud se z tohoto budeme chtít vymanit, získáme nálepku ,,staromilců" či hůř.
Takže je jen na každém z nás, aby se zamyslel a rozhodl se, jestli chce jít s davem nebo vyčnívat i za cenu nepochopení.

Jo, asi jsem to trochu zmotala.. ale občas se v té škole vyplatí dávat pozor :-D
Pokud to není jen další výrobna titulářů.

14 Janinka Janinka | Web | 23. ledna 2011 v 20:43 | Reagovat

Nepatřím ani do jedné skupiny, vím, jak to mají lidé s různými dys těžké. A svůj jazyk miluju, můj manžel mi zrovna včera říkal, že za doby, když byl na střední škole, byla čeština vyhlášená nejjednodušším jazykem, kterým se dá vyjádřit spousta věcí a událostí jenom jedním slovem. Takže za mně - jsem na svůj jazyk pyšná (ten, kterým mluvím i ten v papule :-)), ale na gramatice zase až tak moc nelpím...

15 Labanda © Labanda © | Web | 23. ledna 2011 v 21:41 | Reagovat

je to můj nejžhavější tip v žebříčku, vše je naprostá pravda ;-) ještě že mám svou labanštinu, která neodsuzuje hrubky ale sama je dělá ;-) a mno aj mám své zkratky bo sms šetří místo :-D

16 davidbachmann davidbachmann | E-mail | Web | 23. ledna 2011 v 21:57 | Reagovat

Právě jsem asi naštval jednu milovnici Češtiny. Poradila mi, že když se mi článek nelíbí, nemám ho číst. Nevíte někdo, jak člověk bez čtení pozná, že se mu něco nelíbí?
No, ale vážně:
Nemám nic proti hrubkám, sám jsem schopný napsat ribník. Co mi ale hrozně vadí je, že někdo napíše "to jsou CHYTRÉ SLOVA". To musí normálnímu člověku rvát uši! A jestli takhle píšou ti, kteří, aspoň to tvrdí, Češtinu milují, pak nechci číst články těch ostatních!

17 davidbachmann davidbachmann | E-mail | Web | 23. ledna 2011 v 22:32 | Reagovat

Že si někdo myslí, že jsem blb, to by mi nevadilo. Já si to myslím také. Ale že si kdejakej pitomec myslí, že je chytrej, to mě vytáčí!

18 Storyteller Storyteller | Web | 23. ledna 2011 v 22:41 | Reagovat

Taky už jsem přečetl pár prudce "tolerantních" názorů a něco podobného jsem taky měl na mysli. Velký souhlas!

19 D@ve D@ve | Web | 24. ledna 2011 v 10:00 | Reagovat

Moc pěkný článek, souhlasím s obsahem!

20 what-up(dubious cat) what-up(dubious cat) | E-mail | Web | 24. ledna 2011 v 12:26 | Reagovat

Agrr to zase rozsekla!:)
Já se považuji za osobu nezařaditelnou- miluji angličtinu, ale také češtinu. Nechtěla bych, aby existoval jen jeden jazyk, protože není nic krásnějšího než svojí hlavu občas trochu namáhat(ano, googlenglish je zvěrstvo)
S tím chyby= debilita- já si myslím ,že se dá poznat, kdo to dělá z blbosti a kdo kvůli disabilitě, třeba o tobě  by mě ani nenapadlo si myslet, že jsi méně inteligentní kvůli pár chybám, právě naopak! Ty jsi totiž ten příklad  skvělých myšlenek, kam se na tebe hrabe Bittner, to se nedá srovnat!.. Souhlasím, že jedničkáři sice umí psát gramaticky správně, ale leckdy její práce stojí za hovno..:) Skvělý článek!

21 m. m. | Web | 24. ledna 2011 v 13:34 | Reagovat

Angličtina je ledasco, ale primitivní tedy rozhodně není :) Pravda je, že pochytit nějaké základy, které postačí k běžné konverzaci, je zde mnohem snazší než u češtiny a jde to i líp do pusy, ale to je tak všechno. Mluvit dobře, plynně a květnatě anglicky, to taky není žádná sranda a obvykle trvá roky, než se k tomu člověk dopracuje a než se o něm dá říct, že mluví skutečně dobře anglicky.

Pokud jde o všechny ty dyslektiky a jim podobné - nevím, do jaké míry je ta informace přesná, ale dyslexie prý postihuje cca 5% lidí. Při procházení blogerským světem ovšem narážíme na neskutečné množství lidí, kteří neumí správně česky nebo se s gramatikou vůbec nepářou a hlásají, jak by ji zrušili. Vzhledem k těm pěti procentům bych řekla, že asi těžko všichni z těch rádoby dyslektiků skutečně dyslektiky budou a pakliže nejsou schopni přijmout upozornění na závažnou hrubku nebo chybu v jejich textu bez nějakých scén a ohánění se právě slovy jako dyslexie a podobně, pak to u mě blbci jsou a říkat jsi můžou co chtějí.

22 m. m. | Web | 24. ledna 2011 v 13:35 | Reagovat

*říkat si

23 Chiara Povera Chiara Povera | Web | 24. ledna 2011 v 15:19 | Reagovat

Pravda

24 Nobody Nobody | Web | 24. ledna 2011 v 15:33 | Reagovat

Nejrozumnější ze všech článků, který byly zplozený. S tebou se nedá jinak než souhlasit. :)

Angličtinu neuznávám, angličtinu nesnáším a všechny, co si myslí, že je něco víc než náš rodnej jazyk bych s chutí nakopala do prdele. A že je to světovej jazyk? A mám se z toho snad posadit na prdel? Němčina se nám, středoevropanům obklopeným zeměmi, které německy mluví, podle mě hodí víc.

A co se chyb týče, nikdo není dokonalý. Jsme jenom lidi a chybovat je lidský, ne? Samozřejmě že co je moc, to je moc, ale bazírovat na bezchybnosti všeho psaného i mluveného a člověka, který sem tam plácne chybu nazývat blbcem (i kdyby třeba dysfunkci neměl), to mi přijde ujetý.

25 Nobody Nobody | Web | 24. ledna 2011 v 15:37 | Reagovat

[21]: Uznej, že oproti českému jazyku se může jít angličtina se svou složitostí zahrabat. Krom "cizinců", kteří se tu v podstatě narodili a chodili tu už do školky, neznám takového, který by se naučil absolutně plynule česky.

26 Bylinka Bylinka | Web | 24. ledna 2011 v 17:20 | Reagovat

Úžasný článek, konečně promluvil někdo, kdo má doopravdy co říct a má to v hlavě srovnané, super!! A to video na konci - parádní! To je tak hezké, když se cizinci učí česky, úplně mě to potěšilo a jsem teď zase na náš jazyk o něco víc hrdá ;)

27 Malé Chlupaté Stvoření z Alfa Centauri Malé Chlupaté Stvoření z Alfa Centauri | Web | 24. ledna 2011 v 18:06 | Reagovat

Angličtina není primitivní - to je nesmírný předsudek! Není tak ohebná jako čeština, ale to z ní nečiní primitivní jazyk.
To je v podstatě jediná věc se kterou, leč ostře, nesouhlasím :-D Jinak myslím, myslím... že jsem hrozně rádo, že jsem až na Alfě, milá Agrrr! Ať si kultura zaniká - protože kdo si za to může? Jen a jen ti lidé, kteří touto kulturou žiješ. S výchovou jedinců máš pravdu a já mám nutkání se tě zeptat, jestli má můj malochlupatý blog šťávu - já nejsem totiž jedničkářem tohoto pololetí neboť prý "neumím úřední dopis napsat vážně"...
A Julie je zrovna nejednoduší - což teprve pštrosáčata nebo nějaký Centaurský jazykolam :-D :D

28 neros-san neros-san | 24. ledna 2011 v 20:58 | Reagovat

Je dobré, že se umíš na problém podívat z více stran.
Jen mám dotaz: Jsou tedy formálně správná díla bez obsahu méně hodnotná? Mají vůbec nějakou hodnotu?
A člověk, který nedokáže dát příběhu šťávu, nedokáže oživit postavy a neumí děj vypointovat (což u povídek bývá třeba), navíc neumí psát gramaticky správně, byť je na ty stejné chyby upozorněn několikrát (není žádný dys-), má u takovéhoto člověka smysl, aby pokračoval v tvůrčím psaní pro "veřejnost"(byť nepříliš početnou)? Má smysl, aby někoho obtěžoval se čtením jeho děl, která nedosahují žádné kvality, ale za která jej kamarádí pochválí, aby se necítil špatně, aby směle zahlcoval ostatní stokrát napsanými nesmysly a  frázemi použitými jako Listerovy ponožky?
Není lepší takovému člověku říct: Nemáš na to a smiř se s tím. Radši se věnuj sportu, který ti jde...

29 agrrr agrrr | Web | 24. ledna 2011 v 21:28 | Reagovat

[28]: a co když jsem sportovní antitalent? :-(

30 Taychi Taychi | Web | 25. ledna 2011 v 12:14 | Reagovat

[27]: Prosim tě a k čemu takové roztomilé stvoření potřebuje psát úřední dopis? Cožpak nestačí když příjdeš uděláš roztomilý zvuk a oni udělají oč žádáš? :)

31 Matt Matt | E-mail | Web | 25. ledna 2011 v 16:49 | Reagovat

No hlavně umění jazyka nesouvisí vůbec s inteligencí - inteligence je hlavně o logickém myšlení a jazyk je spíše o paměti! .)

32 ratuska ratuska | Web | 25. ledna 2011 v 18:47 | Reagovat

Ti cizinci jsou tak roztomilí, když mluví česky :-). Je fajn, že se někdo chce učit i jazyk takové malé zemičky :-).

33 Míša Míša | Web | 25. ledna 2011 v 20:35 | Reagovat

Naprostá a svatá pravda. Zřejmě je málo lidí, kteří mají takto střízlivý a přesný názor, jako máš ty. Bylo mi ctí číst tvé myšlenky.

34 Sibelinne Sibelinne | Web | 25. ledna 2011 v 21:12 | Reagovat

Víceméně souhlasím. A k té degradaci myšlení, dneska jsem koukala na Nikdo není dokonalý, a dozvěděla jsem se, že trojnožka má devět nohou, Slunce obíhá kolem Země, a podobné lahůdky. A o používání češtiny řadši pomlčím. To jde taky od desíti k pěti. Chápu lidi s dys poruchou, chápu, že i zdravý člověk udělá občas chybu, ale rozčilují mě ti, kteří si myslí, že pravopis je zbytečný.

35 Sumiko-chan Sumiko-chan | Web | 26. ledna 2011 v 0:41 | Reagovat

Ahojky, máš krásný blog a tvůj článek mě velice oslovil.
Já sama jsem jeden z těch dys, kteří neovládají gramatiku, ale zato rádi píšou a píšeou (v mém případě snad) dobře. A jsem ráda za jakoukoli kritiku, ať už napíšu špatně slovo nebo mám špatný slovosled či interpunkci.
Miluji český jazyk a já sama si stojím za názorem, že by se čeština měla udržovat na dobré úrovni. Navštěvuji gymnázium a je to na mě a mém psaném projevu znát. Ono, když pak vidíte lidi, kteří chodí na učiliště nebo na jinou školu, kde nedávají takový důraz na češtinu, tak máte chuť vzít propisku či cokoliv jiného a opravovat chyby ( a to patřív v gramatice do horšího průměru, alespoň v naší třídě!!).
Navíc, vyvstává otázka, jak máme zachovat naši krásnou spisovnou češtinu, když i sdělovací prostředky (televize, noviny či rádio) nám servírují jen hovorovou, a někdy se sem tam naleznou i náznaky spisovnosti. A některé články v novinách jsou stylisticky otřesné a větná stavba mnohdy nedává smysl (tuhle jsem jeden odstavec musela číst několikrát, neboť autor použil takový slovosled, že to nedávalo normálně smysl).

Navíc, jazyk je hlavní kulturní složkou každého národa. Pokud vymizí jazyk, co zůstane? NIC!!! A to já nechci dopustit!

36 Frost Frost | 26. ledna 2011 v 18:06 | Reagovat

No ono je vlastně ůplně jedno jestli máte rádi angličtinu nebo ne spís de o to aby se jí ve školách (nebo jinému jazyku protože anglicky se po evropě moc nedomluvíte)věnovalo stejné pozornosti jako češtine. Já měl na škole třeba jen 2hod němčiny a po 5 letech neumím ani slovo Ang jsem pak měl na středni a taky jen 3hodky a to vážne nestačí ani na základy. Čeština je sice krásný jazyk ale když je nás jen někde 10mil a ješte k tomu různé nářečí že pražák nerozumí brňákovi tak co s takovým jazykem??? Akorát si vytváříme jazykovou barieru která už ted hodně vadí když scháníte práci..
Ještě jeden příklad. před časem jsem byl v Maroku a v jedný fakt díře jsem potkal ženu co prala prádlo v řece no a ona na mne spustila krásně francousky a pak mi anglicky řekla že umí ješte arabsky berbersky a trochu rusky no ja jsem jsem zmohl jen na to že jsem se blbe učil a popřál ji hezký den ;-)

37 Dragita Dragita | Web | 26. ledna 2011 v 21:17 | Reagovat

nemohu jinak než souhlasit ;-) u někoho je malá slovní zásoba díky nečtění (vlastní zkušenost už 8 let stará), ale zase nadruhou stranu jsou tu lidé s různými dys... jo a to video mě moc potěšilo, češtině zdar :-D

38 Ozzro Ozzro | Web | 27. ledna 2011 v 9:48 | Reagovat

Nejhorší je prznení psaného slova jako Mocinky, Lowískuju, newim a podobně. Rovněž mi vadí špatné používání některých slov. Jo, proč neužívat cizí slova, ale když mi někdo řekne, že tam bylo mrtě tašek a myslí tím hodně tašek, tak je mi zle.

39 Niviat Niviat | Web | 27. ledna 2011 v 11:49 | Reagovat

Ahoj, na tvůj blog jsem se dostala přes blog mé kamarádky Dragity. Myslím si, že jsi tímhle článkem naprosto trefila hřebíček na hlavičku. Já se třeba nedávno zděsila, když jsem se seznámila se slečnou jen o čtyři roky mladší než jsem já. Ona mě pozdravila ahojky a pak do svého monologu vkládala LOL a podobné. Nakonec došlo k tomu, že ač obě mluvíme stejným jazykem, já na ni koukala jak sůva z nudlí. :-D Každopádně čeština je nádherný jazyk, ve kterém světovém jazyce bychom mohli použít tolik synonym pro jednu činnost? Je dobře, že pořád existují lidé, kteří si toto uvědomují. A čeština je opravdu těžká po gramatické stránce, tak proč bychom se měli smát dyslektikům, když nikdo není neomylný. Takže češtině zdar, HatLamaTilšTině zmar! :-D

40 Ichigo Ichigo | Web | 27. ledna 2011 v 15:13 | Reagovat

já tedy nepatřím ani k jedné té skupině co jsi tady psala...

41 Karoll Karoll | Web | 27. ledna 2011 v 20:55 | Reagovat

můžu s hrdostí prochlásit, že naštěstí nepatřím ani do jednoho tábora. Čeština by se v žádném případě neměla rušit, ale ani by neměla být světovým jazykem (úplné nesmysly). Já mám angličtinu ráda stejně jako češtinu. A troufám si říct, že česky už umím. A anglicky chci umět aspoň napůl tak dobře.

42 Labanda © Labanda © | Web | 27. ledna 2011 v 23:08 | Reagovat

děkuju moc zlatíčko ;-) :-)

43 Malé Chlupaté Stvoření z Alfa Centauri Malé Chlupaté Stvoření z Alfa Centauri | Web | 28. ledna 2011 v 17:57 | Reagovat

[30]: Přesně tak! :-) Děkuji za vnitřní intergalaktickou podporu!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
Čtřenáře upozorňuji na to, že jsem dyslektik. Veškeré texty sY sice nechávám kontrolovat, ale stejně se tam nějaké chybI obĚvÝ Klidně mě na danou chybu upozoněte, zlobYt se nebudu. Ale urážením mě si nepomůžete a ještě se samY ztrapníte.
Děkuju. ;-)


Autorem designu i fotky jsem jen a pouze (výjmečně) já. ;-)